Althaia

Notícies
Pas endavant en la digitalització de processos assistencials a la Fundació Althaia durant l’any 2022

Pas endavant en la digitalització de processos assistencials a la Fundació Althaia durant l’any 2022

S'han desenvolupat eines telemàtiques adreçades als usuaris i s'han digitalitzat processos que fins ara es tramitaven en paper. Suposa una millora de l’eficiència operativa, de la qualitat assistencial i de l’experiència del pacient

15/01/2023

Durant l’any 2022 la Fundació Althaia ha avançat de forma notòria en la digitalització de processos assistencials. Els professionals del Departament de Transformació Digital, Sistemes d’Informació i TIC han treballat en dos grans àmbits. Per una banda, en desenvolupar eines telemàtiques adreçades als usuaris i, per l’altra, en digitalitzar processos que fins ara es tramitaven en paper. Aquesta transformació digital millora l’eficiència operativa, la qualitat assistencial i l’experiència del pacient.

Entre els projectes que s’adrecen directament als usuaris hi ha la renovació de l’Espai Pacient de la Clínica Sant Josep i la incorporació de noves funcionalitats a l’aplicació mòbil de la Fundació Althaia, en què destaca la nova Sala d’espera de quiròfan. Aquesta nova funcionalitat permet que els acompanyants puguin seguir l’evolució de la intervenció quirúrgica del seu familiar en temps real. També s’ha avançat en el disseny d’una aplicació digital de medicina personalitzada en el marc del Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) BAGESS.

Pel que fa als processos que s’han digitalitzat, destaca el desplegament de l’eConsentiment en les especialitats d’Al·lèrgia, Dermatologia, Oftalmologia, Otorrinolaringologia, Cirurgia Plàstica, Reumatologia, Urologia i Cirurgia Vascular. També la petició de reserva de sang integrat amb el Banc de Sang i Teixits, la prescripció de fórmules magistrals a la recepta electrònica i la gestió de les baixes per ingrés hospitalari, entre d’altres.

La digitalització d’aquests processos assistencials facilita que la informació quedi vinculada a la història clínica del pacient. Això millora la traçabilitat de l’atenció i reforça la continuïtat assistencial.