Althaia

Qualitat i Seguretat del pacient

Política de qualitat

Althaia ha implantat un sistema de qualitat únic per a tots els àmbits, tant assistencials com no assistencials, segons el model de gestió per processos i integrat en la cultura de la institució.

Per tant, Althaia assumeix els següents compromisos:

Oferir una assistència de qualitat, integral i transversal, de manera coordinada amb les altres institucions i nivells assistencials.

Conèixer i satisfer les necessitats i expectatives de les persones que atenem, col·laboradors, institucions públiques i altres grups d’interès, per la millora continua de la prestació dels nostres serveis.

Promoure l’excel·lència tècnica i humana dels professionals que hi treballen a partir del compromís personal i col·lectiu amb la formació, la competència i la millora continuada.

Vetllar per la seguretat del pacient, identificant els procediments i les pràctiques segures segons l’evidencia científica i posant en marxa accions de millora per minimitzar els esdeveniments adversos o riscos detectats.

Definir uns objectius en matèria de qualitat i seguretat del pacient, realitzar la seva implementació i seguiment, així com la presa de decisions que s’escaiguin.

Tot això en el marc del codi ètic de la institució i les normes ètiques dels seus professionals, amb respecte als drets i deures dels pacients i en el compliment de la normativa legal vigent.

La seguretat dels pacients

Reduir al màxim la possibilitat d'esdeveniments adversos

seguretat2.jpgEls sistemes sanitaris i els professionals que hi treballen tenen com a objectiu oferir un servei d’assistència segur, efectiu i eficient. Malgrat tot, la assistència sanitària, en qualsevol dels seus nivells i àmbits, comporta un risc de producció de danys al pacient (anomenats esdeveniments adversos), independentment de la malaltia o lesió que l’ha portat a buscar atenció.

Les infeccions hospitalàries i els errors de medicació, entre molts altres, en són exemples. Per aquest motiu, avui en dia les polítiques sanitàries van orientades a reduir al màxim la possibilitat que tingui lloc qualsevol esdeveniment advers. Per assolir aquest objectiu és essencial el treball conjunt de professionals, pacients i familiars. Aquest treball comença per prendre consciència d’aquesta realitat i de que hi ha maneres de reduir o evitar aquestes situacions, així com per col·laborar activament en la instauració de les mesures que assoleixin aquesta fi. La participació dels pacients és un aspecte indispensable, especialment el fet que disposin de la informació suficient com per ser elements actius en el seu procés i una barrera eficaç davant els esdeveniments adversos.

A més d’incorporar la seguretat del pacient en les línies estratègiques amb projectes com 'Althaia sense Dolor' i 'No ens caigueu', també participem en els projectes promoguts pel Departament de Salut com són: ús correcte dels antibiòtics, ús segur del medicament, identificació inequívoca de pacients, Cirurgia segura, Bacterièmia 0, etc…

L’esforç d’Althaia per oferir uns serveis sanitaris i socials de qualitat ha estat reconegut per l’administració sanitària pública en els bons resultats obtinguts en la darrera acreditació de centres sanitaris:

Acreditació d’aguts (2014)

Edifici SJD: 94,24%
Edifici CSJ: 94,09%
Edifici CHM: 93,98%

Acreditació primària (2015)

Acreditació ABS1: 94,50%
Acreditació ABS3: 94,20%

bureau_veritas_w.pngDes de 2009 disposem de la Certificació UNE-EN 9001 dels laboratoris d’anàlisis bioquímics i de microbiologia i de la Unitat d’Hospitalització a Domicili (UHaD), norma que es revisa anualment i la seva vigència és renovada periòdicament per Bureau Veritas, sota a supervisió d’ENAC (Entidad Nacional de Acreditación).
Consulteu el certificat, la Política de Qualitat dels Laboratoris i la Política de Qualitat de la Unitat d'Hospitalització a Domicili (UHaD).

 

LE2418 color_w.png



L’any 2017 el diagnòstic de patologia mamària del Laboratori d’Anatomia Patològica ha estat certificat en la Norma UNE-EN ISO 15189 que reconeix la qualitat i competència tècnica del laboratori, esdevenint així el 1er de Catalunya amb aquesta certificació.
Consulteu el certificat, la Política de Qualitat i també l'abast de la certificació.

 

 

efqm-web-color_w.pngLa Fundació Althaia ha obtingut, l’any 2020, el segell EFQM 400+, una distinció internacional que posa en valor la qualitat dels serveis que ofereix la institució i la feina ben feta dels seus professionals. El segell és un reconeixement que concedeix el Club Excel·lència en Gestió com a representant oficial a l’Estat espanyol de la Fundació Europea per la Gestió de Qualitat (EFQM).
Consulteu més informació sobre aquesta certificació.

 

La Central de Resultats del sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya té la missió de mesurar, avaluar i difondre els resultats assolits, en l’àmbit de l’assistència sanitària, pels diferents centres (hospitals, equips d’atenció primària, centres sociosanitaris, centres de salut mental i addicions, i centres de recerca i instituts d’investigació sanitària) del sistema sanitari públic, entre ells els centres d’Althaia.

També es pot consultar la informació dels resultats més recents assolits per Althaia i la resta de centres en les enquestes de satisfacció de les persones que han utilitzat els serveis sanitaris públics, PLAENSA.